DealerBridge

Kommunikationslösning

DealerBridge är en kommunikationslösning som låter återförsäljare hantera affärshändelser med sina samarbetspartners över internet. Lösningen utgör en länk mellan återförsäljarens DMS-system och dess omvärld och erbjuder en möjlighet att skicka och ta emot information mellan exempelvis – återförsäljare, fabrik, importör, etc.

Dessutom ger DealerBridge en möjlighet att lagra information i databaser som delas med andra återförsäljare. Till exempel är det möjligt att dela servicebok och söka efter fordon eller delar hos andra återförsäljare inom samma gemenskap.

DealerBridge

Flexibel

DealerBridge används för en rad olika uppgifter. Filer kan skickas direkt från DealerBridge, eller data kan bearbetas innan den skickas. Information kan skickas till en importör eller tillverkare i ett visst format genom automatisk bearbetning av DealerBridge. DealerBridge används också för distribution av filer från importör eller tillverkare – inklusive priser på reservdelar, flate-rate och paket-/menu pricing.

Webbåtkomst

Användare som har ett DMS-system från CDK Global har fördelen av att skicka och få information direkt från systemet och därmed spara tid. Övriga användare kan också manuellt logga in på DealerBridge via en Internetanslutning.

Fördelar för återförsäljaren:

  • Minska kostnader och beställ delar snabbare 
  • Konkurrenskraftiga priser vid försäljning av reservdelar
  • Reservdelar tillgängligt i realtid direkt via DMS-systemet
  • Automatisk reservdelsreservation i DMS-systemet
  • Sökbar orderhistorik
  • Mindre förlorad försäljning
  • Ökade vinster
  • Frigör säljresurser för att fokusera på merförsäljning
  • Ökad lojalitet av kunder och partners
  • Centralt varulager och förbättrad logistik
  • Online support för säljare

Fördelar för samarbetspartner:

  • Priser och lagerstatus tillgängligt 24 timmar om dygnet
  • Ökad kundservice
  • Beställning av varor i realtid
  • Användarvänligt system
  • Minskad varubehållning

DealerBridge Reservdelar

Syftet med DealerBridge Reservdelar är att sälja reservdelar och hantera en fullständig försäljningsprocess.

  • Skapa gemenskaper för att dela information om reservdelslager
  • Bläddra efter delar hos andra återförsäljare via ett webbgränssnitt
  • Information om lagerstatus
  • Upprätta reservdelsorder till leverantörens DMS-system
  • Få orderbekräftelse från leverantörens DMS

DealerBridge Fordon

Syftet med DealerBridge Fordon är att göra fordonslagret tillgängligt för samarbetspartners via Internet för att stödja försäljning.

  • B2B fordonssök för gemenskapen
  • Ladda upp fordon till DealerBridge
  • Dela fordonslager med andra återförsäljare i gemenskapen
  • Skicka e-post från DealerBridge för att fråga efter mer information om specifikt fordon

DealerBridge Servicehistorik

Syftet med DealerBridge Servicehistorik är att dela fordonsinformation och historik.

  • Ladda upp servicehistorik till DealerBridge och dela den med andra återförsäljare i gemenskapen.
  • Visa konsoliderad servicehistorik från DealerBridge direkt i:
    • AutoMaster eller DRACAR+/Optima 21
    • Via webbläsare i DealerBridge

Central informationskälla

  • Centralisera data (reservdelslager, servicehistorik, kunder), protokoll och övrigt mellan DMS och andra system.
  • Anpassa datautdrag från databas, till exempel CSI filer till distributörer.
Begär merInformation

Demoförfrågen

Hämta broschyrer